Sop Mesin Sebelum Semasa Selepas

03 - 8890 1315. Kertas warna dan putih diasingkan sebelum dirincih 4.


Dokumentasi Keselamatan

Jangan menggunakan mesin jahit jika kabel atau plag rosak.

Sop mesin sebelum semasa selepas. -sediakan tempat dan peralatan. Langkah-langkah ringkas dan hanya memerlukan sedikit isi dan dokumenuntuk menulis SOP. KOD HSK 3042K 01NK 01-01 Muka.

SOP ini wajib diikuti sebelum semasa dan. Tanggungjawab Operator Pengusaha. KANDUNGAN Pemakaian 1 2 3 5 4 8 7 6 Skop Singkatan Peranan dan Tanggungjawab 41 Majikan 42 Penyelaras 43 ERT 44 Penyelia 45 Pekerja Prosedur Sebelum Semasa Selepas dan Situasi Kecemasan Berkaitan.

-tetapkan tarikhmasatempat ahli dan agenda mesyuarat. 2 Pisau Gunakan pisau yang sesuai dengan kerja yang dilakukan. Peralatan dan mesin perlu dibersihkan dan diletakkan semula ke tempat asal selepas menggunakannya.

Semasa hendak menanggalkan elektrod dari mesin pastikan elektrod dipegang atau dilapis dengan baik sebelum ia dilepaskan dari pemegang elektrod. SOP SEKTOR PENGANGKUTAN LOGISTIK Dikemaskini pada 24 November 2021. Menunjukkan cara bagaimana hendak menggunakan sesuatu beralatan atau mesin.

SOP juga akan mengurangkan kebergantungan untuk melakukan kerja pengguna mesin daripada bimbingan guru. Tutup semua peralatan yang menggunakan kuasa elektrik. Matikan punca kuasa mesin selepas tidak digunakan.

STANDARD OPERATING PROCEDURES SOP Dua jenis SOP iaitu- 1. Masa sebelum semasa dan selepas menggunakanperkhidmatan. Memastikan penggunaan sesuatu mesin atau peralatan lebih berkesan IV.

Dengan mematuhi SOP yang ditetapkan oleh MKN KKM KPM dan Kementerian Pelancongan Seni dan Budaya Malaysia. Item ketiga pula menunjukkan peratus pensyarah yang tidak memakai pakaian bengkel dengan lengkap adalah sebanyak 20. Mulakan proses rincihan C.

Pembelian dan pembayaran tiket di mesin tiket layandiri. Jentera Jentera yang memerlukan CF sebelum dibenarkan beroperasi iaitu Dandang Stim Pengandung Tekanan tak Berapi dan Mesin Angkat. Pastikan plastik berada dalam tong rincih 3.

SOP PENGANGKUTAN LOGISTIK Waktu Berkuatkuasa Waktu Operasi 600 pagi 1200 tengah malam. Tergelincir tersadung dan jatuh pada atau berdekatan mesin larik. A Memastikan semua pegawai kakitangan dan orang awam yang sedang bekerja berurusan di Pejabat Daerah dan Tanah Melaka Tengah dapat bertindak dengan.

Menggalakkan penggunaan mesin tiket layan diri Pengendali terminal hendaklah mengalakkan orang awam untuk membuat. Pastikan pengadang keselamatan ditempatnya sebelum menggerakkkan mesin. Periksa keadaan luaran serta fizikal mesin secara manual.

Gunakan permukaan yang rata untuk. 03 - 8886 50008886 5334. Dalam kursus pentadbiran pejabat para pelajar akan terdedah dengan penggunaan sistem pengkomputeran dengan cara yang betul.

Pastikan mesin dalam berkeadaan baik 2. Sop makmal komputer 1. Membasuh tangan sebelum semasa dan selepas sesi amali.

Suis kuasa dihidupkan B. Pastikan tiada sebarang kecacatan atau kerosakan fizikal. Penggunaan sebarang alatan dan mesin perlu mendapat kebenaran pensyarah kursus.

Bengkel dibersihkan daripada sebarang sisa-sisa buangan samada sisa pepejal atau cecair. 42 51 Gambar sebelum dan selepas SOP pada mesin 43 44 Mesin yang dilupuskan Plan lantai sebelum dan selepas 45 60 KESIMPULAN Keperluan pengurusan sistem penyenggaraan mesin penting adalahmemenuhi 3 faktor iaitu menjaga nilai pelaburanmesin menjaga fungsi mesin dan juga memberi keselesaan kepada pengguna mesin. Seksyen Kelulusan dan Pengiktirafan Bahagian Higien Industri Ergonomik Jabatan Keselamatan dan Kesihatan Pekerjaan JKKP Aras 4 Blok D4 Kompleks D Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan 62530 Putrajaya.

Dandang Stim Mana-mana pengandung yang bertutup yang. Mengikut segala SOP penggunaan mesin yang telah ditetapkan. Pastikan plag mesin dicabut dari punca elektrik selepas digunakan atau sebelum membersihkan dan membaiki sebarang kerosakannya.

10 TUJUAN STANDARD OPERATING PROCEDURES SOP SOP ini disediakan bertujuan untuk. Awasi pergerakan kanak-kanak daripada menghampiri mesin jahit dan menjadikannya sebagai bahan mainan. Simpan semua peralatan di tempat yang betul.

Dawai kokot dan klip kertas hendaklah diasingkan 5. Jika terdapat coolant yang tertumpah pada lantai lapkannya dengan segera dan juga pada kawasan yang mungkin dikotorkan semasa atau selepas pengggunaan mesin. Untuk memberhentikan putaran dan mesin larik semasa kecemasan.

Pastikan peralatan dan mesin dalam keadaan yang selamat sebelum menggunakannya. Tanggungjawab Operator Pengusaha. Pastikan kuantiti kertas tidak melebihi 10 helai setiap rincihan 2.

Pencahayaan dan pengudaraan mencukupi. Memaklumkan kepada guru bertugas keadaan terkini set komputer. KOMPUTER MEJA DESK TOP KOMPUTER MEJA DESK TOP STANDARD OPERATION PROCEDURE SOP STANDARD OPERATION PROCEDURE SOP SEBELUM SEBELUM 1.

Disepanjang masa sebelum semasa dan selepas menggunakan perkhidmatan. Tahu kaedah penggunaan peralatan dan mesin sebelum menggunakannya. Persediaan awal sebelum operasi.

11 Pegawai kakitangan dan orang awam dapat bertindak dengan tenang dan selamat semasa kecemasan bencana seperti kebakaran atau gempa bumi yang memerlukan tindakan pengungsian bangunan pejabat dan klinik. Bahan yang mudah terbakar bahan yang berat dan panjang serta bahan toksik hendaklah disimpan di tempat yang selamat dan mudah disenggara. SOP ini perlu diletakkan atau ditampal pada mesin penggunaan mesin bertujuan sebagai panduan penggunaan mesin yang standard gerudi dan mesin canai oleh pengguna.

-sediakanhantar notisagenda-agenda mesyuarat dan kertas kerja sekiranya. 1 Mesin larik Sebelum operasi. Mengurangkan komunikasi semasa sesi amali.

Semasa proses penyerahan jentera. Kecederaan pada bahagian-bahagian tubuh akibat mesin larik. Pastikan tempat kerja dan peralatan bersih.

SOP SebelumSemasa dan Selepas penggunaan haruslah dititik. SOP penggunaan Komputer di Makmal. SOP Bagi Peralatan Mesin Bahagian Pendidikan Teknik dan Vokasional Kementerian Pendidikan.

Amalan keselamatan sebelum semasa dan selepas kelas praktikal. Pastikan tempat kerja dan peralatan bersih. 10 TUJUAN STANDARD OPERATING PROCEDURES SOP 11 SOP ini disediakan bertujuan untuk.

54 Staf yang Bertanggungjawab hendaklah menghantar salinan CF kepada Bahagian OSHE selepas menerima jentera. Penggunaan hand sanitizer Menyediakan akses kepada hand sanitizer di premis berbayar dan tidak berbayar di stesen terminal dan dalam tren Pembersihan dan Sanitasi Pembersihan tren dan fasiliti selepas setiap trip serta di depot setelah tamat waktu operasi. PENGGUNAAN KOMPUTER STANDARD OPERATING PROCEDURE SOP SEBELUM 1.

Sepanjang masa sebelum semasa dan selepas menggunakanperkhidmatan.


Sop Mesin Pdf


LihatTutupKomentar